dinsdag 13 november 2012

Écht Spaans Málaga




Foto by: Cooking Holiday Spain

De komende 5 maanden is Málaga mijn woonplaats. Een droom die uitkomt. Al vanaf dat ik mijn studie startte wilde ik heel graag stage gaan lopen in Spanje. Waarom Spanje? Omdat ik simpelweg hou van dit land. Als klein meisje van 2/3 jaar at ik al het liefst Spaans, in de zomer gingen en gaan we nog steeds altijd naar Spanje en de Spaanse taal is voor mij de mooiste die er is...

Ik ben hier nog geen week, maar voel mij al helemaal thuis. Natuurlijk zijn er grote verschillen met Nederland, maar als ´Spaanse Hollander´ pas ik mij snel aan. Om maar iets te noemen at ik de eerste avond pas om 22:30.

Foto by: Shertila Tony
Mijn eerste ervaringen met Málaga zijn te omschrijven als mooi, gezellig, spaans en betaalbaar. Vlak voordat ik wegging las ik nog een artikel in de AD over Málaga de titel was ´Écht Spaans Málaga´, voor mij klopt dit zeker. Natuurlijk ben ik ook in Barcelona en Madrid geweest, maar nu moet ik al bekennen dat ik Málaga leuker vind. Als je opzoek bent naar een echte Spaanse stad dat minder toeristisch is dan deze twee steden dan moet je absoluut naar Málaga komen. De mensen zijn hier erg behulpzaam en vriendelijk en de stad heeft mooie bezienswaardigheden, meerdere stranden, leuke barretjes, lekkere restaurantjes en natuurlijk veel winkels. Wat voor ons ´gierige´ Nederlanders ook zeker niet onbelangrijk is, is dat het hier echt goedkoop is! Uiteten voor minder dan een tientje, daar kan ik prima aan wennen...

Caro van Hulzen - Stagiaire bij Málaga ¡Sí!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten