donderdag 7 juni 2012

¡Mi vida en Málaga!

Ik ben hier nu 4 maanden en mijn Spaanse leventje bevalt mij prima! Ik loop stage bij Malaga ¡Sí! en de eerste dag dat ik op mijn werk kwam had ik de eerste Spaanse gewoonte al door. Iedereen die ik leerde kennen, drukte direct 2 zoenen op mijn wangen. Aan het begin vond ik dit erg raar maar na een tijdje vond ik het eigenlijk een hele leuke gewoonte! Veel minder stijf dan die hand die we altijd in Nederland geven.

De eerste keer dat ik uit eten ging in Spanje ging ook iets anders dan in Nederland. Wij, als echte Nederlanders eten natuurlijk rond een uurtje of 6 en daarom was 7 uur voor mij al vrij laat! Aangekomen in het restaurant bleken wij de eerste te zijn en kwamen de Spanjaarden pas rond een uurtje of 9 aanzetten. Alles gaat heerlijk op een rustig tempo waar ik me eerst ontzettend aan ergerde maar waar ik na een paar weken ook wel aan gewend was. Je kan gerust een hele dag op een terras zitten met 1 drankje zonder weggekeken te worden door de bediening. Heerlijk vond ik dit!

Alles in Spanje gaat een stuk langzamer dan dat we in Nederland gewend zijn, zo ook het loop tempo. Om eerlijk te zijn ben ik hier na 4 maanden nog steeds niet aan gewend. Er is ook vaak genoeg aan mij gevraagd of ik haast had en waarom ik zo ontzettend snel liep. De mensen hier houden ontzettend van lekker slenteren en ondertussen genieten ze van het weer en kletsen ze gezellig. Ik denk dat deze gewoonte nooit in Nederland zou kunnen komen aangezien bijna alles om de tijd draait.

Ik vind het tranquilo leven wat ze hier leiden heerlijk en we zouden er als Nederlanders nog iets van kunnen leren! Meer genieten van alles wat er om je heen gebeurt en minder de hele dag proberen overal snel te komen!

Janneke

Foto van: sebd_ch

Geen opmerkingen:

Een reactie posten