vrijdag 11 januari 2013

El tiempo en Málaga



Je gelooft het of niet.. het is hier nog steeds elke dag rond de 20 graden! 
Eigenlijk is het nu al een week bijna elke dag strak blauw. De pauzes tijdens werk breng ik door op het dakterras in de zon, vaak in bikini om nog een kleurtje te krijgen want dat kan in Málaga in januari. Winterjassen zijn hier volgens mij bijna overbodig.. Of de ´echte´ kou moet nog komen?! Maar het zal in ieder geval nooit zo koud worden als dat het in Nederland kan worden. Het is ook niet voor niets dat er op internet staat dat vorst in Málaga maar één of twee nachten per eeuw voorkomt. Sinds ik hier ben heeft het zelfs maar twee keer geregend en ik ben hier al vanaf 9 november.. 

Foto by: Alejandro Arce
Doordat het in Málaga nog zulk lekker weer is, leeft iedereen veel meer buiten. Het is dan ook vooral in het weekend overal vol met mensen. Nu de rebajas aan de gang zijn al helemaal. Afgelopen maandag is de sale hier begonnen en dat wist iedereen! Rijen tot aan de deur was ineens heel normaal. Net zoals kleren passen in de winkel. Zelfs ik, als ware shopverslaafde, keerde om toen ik zag hoe druk het was in sommige winkels. Nu ga ik aankomende zaterdag maar weer een poging wagen natuurlijk. 


Caro van Hulzen - Stagiaire bij Málaga ¡Sí!   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten